خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل (WWDC) در تاریخ دوشنبه ، 22 ژوئن (2 تیرماه) اتفاق می‌افتد ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکلی بسیار متفاوت و فقط آنلاین برگزار می‌گردد.

در این کنفرانس انتظار می‌رود اپل ورژن جدید سیستم عامل‌های iOS، mac OS، watchOS، tvOS را معرفی کند، همچنین احتمال دارد اپل در این کنفرانس خبر از استفاده تراشه‌های ARM طراحی شده به جای پردازنده‌های مبتنی بر Intel برای رایانه های شخصی و لپ تاپ‌های خود بدهد که این یک تغییر اساسی برای محصولات رایانه‌ایی اپل است.


iOS14

طبق معمول ، به روزرسانی سالانه iOS یکی از تمرکزهای اصلی اپل در سال جاری میلادی است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینكه اپل ممكن است اولین تغییرات اساسی را در صفحه اصلی iOS انجام دهد، بزرگتر از این تغییر این است که این شركت برای اولین بار پوشه‌ها و تصاویر پس زمینه سفارشی را با iOS 14 اضافه كرده است.

اما بزرگترین شایعه این است که اپل سرانجام امکان اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی را به iOS اضافهمی‌کند و شما می‌توانید از هر برنامه دلخواهی که بر روی گوشیتان نصب کردید یک ویجت در صفحه اصلی گوشی خود داشته باشید. همچنین احتمال می‌رود در این کنفرانس اپل نام سیستم‌ عامل گوشی‌های خود را از iOS به iphoneOS تغییر دهد.


ipadOS14

سال گذشته، اپل نسخه iPad iOS را از iOS جدا کرد و نام آن را به iPadOS تغییر داد که البته این سیستم عامل تغییر چندانی با iOS نکرده، انتظار می‌رود در این کنفرانس ویژگی‌هایی را به آن اضافه کند و متمایز تر از سیستم عاما iOS شود، یکی از شایعاتی که وجود دارد این است که اپل ویژگی جدید PencilKit را اضافه می کند که به طور خودکار کلمات دست نویس را به متن استاندارد تبدیل می‌کند. گفته می‌شود ویژگی جدید دست نویس در هرفایل ورودی به iPadOS کار می‌کند.


watchOS 7

شایعه سیستم ردیابی خواب برای watchOS7 مطرح شده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا اطلاعات مهمی در مورد نحوه خواب شان به دست آورده و همچنین زمان خواب یا میزان شارژ را در هنگام خواب به آن ها یادآوری کند.

شایعه دیگر حاکی از آن است که ردیابی اکسیژن خون هم ممکن است به WatchOS 7 اضافه شود ، اگرچه مانند سیستم ردیابی خواب، هنوز مشخص نیست که به سخت افزار جدید(در سری بعدی اپل واچ) نیاز دارد یا خیر!


tvOS 14

در حال حاضر tvOS هم از Apple TV و هم HomePod پشتیبانی می‌کند بنابراین برای به روز رسانی هرکدام از آنها به ورژن جدید tvOS نیاز است. این احتمال می‌رود که برنامه فیتنس که قرار بود با iOS14 معرفی شود برای Apple TV نیز معرفی گردد، طبق گزارش ها اپل در حال کار بر روی Kids Mode برای این پلتفرم است که با استفاده از قابلیت Screen Time بر مدت زمان صرف تماشای تلویزیون بچه‌ها نظارت می‌کند.


macOS 10.16

بیشتر صحبت‌ها و شایعات امسال کنفرانس اپل مربوط به iOS بوده و راجب سیستم عامل مک صحبتی نشده ولی بزرگترین شایعه در این رابطه را می‌توان استفاده از تراشه‌های مبتنی بر ARM برای نسل بعدی لپ تاپ‌های Mac بیان کرد تا اپل بتواند پردازنده های اینتل را که از سال 2006 در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کرده را جایگزین پردازنده های اینتل کند. نسخه بعدی macOS از این تغییر پشتیبانی می‌کند.


این کنفرانس سالانه بیشتر به آپدیت نرم‌افزاری سیستم عامل‌های اپل می‌پردازد و دیوایس‌های جدیدی در این کنفرانس رو نمایی نمی‌شود ولی این احتمال می‌رود با توجه به اتفاقات سال 2020 و شیوع ویروس کرونا رونمایی از بعضی از محصولات اپل صورت بگیرد، باید صبر کرد و دید ان اتفاق می‌افتد یا خیر.

در روز‌های آینده برای بررسی و گزارش از این رویداد به وبلاگ ما سر بزنید


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده